Seth MacFarlane gjorde vågor i slutet av 90-talet när han släppte kontroversiell och hilarisk animerad komedi Family Guy. Utställningen var tvungen att hantera jämförelser med The Simpsons men förblev fortfarande enormt populär. Efter två avbokningar och efterföljande förnyelser har utställningen hittills körts för totalt 15 årstider och går fortfarande starkt.

Nu kan du äntligen njuta av chansen att snurra några hjul på det efterlängtade och officiella Family Guy-spelautomaten. IGT utvecklade denna fantastiskt färgglada, zany och roliga plats för några år sedan, och det är precis vad du skulle kunna föreställa dig. Spelet liknar alla andra spelautomater som släppts av IGT, och det här är en bra sak. Men det har också sin egen Family Guy berör också, självklart.

Följ Griffin-familjen genom sina äventyr och olyckor, samtidigt som du ser till att du har en fantastisk och unik upplevelse. Detta är ett 5-hjuls spel med 30 betallinjer och en anständig RTP. Den innehåller alla huvudpersonerna från showen, liksom andra fler slumpmässiga symboler också. Family Guy-logotypen fungerar som Wild, och detta ersätter de andra symbolerna i spelet.

Det finns också två lyxiga bonusar här, du kan verkligen använda för att göra stor skillnad. Den första av dessa är världsbonusen, som du kan aktivera genom att få 3 eller fler av världsbonussymbolerna på rullar 2, 3 eller 4. Nu kan du snurra världen och spela en av de 3 slumpmässigt utvalda spelen. Dessa kommer att vara antingen Chicken Fight, Lois ‘Hot Free Spins eller Drunken Clam

Och det är bra, det här är inte den enda bonusfunktionen i spelet. Du kan också dra nytta av Griffin Family Mystery Feature. Detta är en funktion som är unik för detta spel och erbjuder ett mycket kallare element till själva spåret. Hur det fungerar är att varje gång du spinner, och en bonussymbol inte visas på spolen 2, utlöses funktionen.

Det finns 4 möjliga mysterier att välja mellan, och de är de 4 stora karaktärerna – Peter, Lois, Stewie och Brian. Varje kommer att ge ett annat vinst vårt pris för att hjälpa dig på dina sätt att ära och rikedom.